Saturday, April 3, 2010

kahwin....

semasa forum perdana di uitm Kedah tdk lama dulu ada seorg pensyarah yg menjadi penceramah pada ketika itu mengatakan bahawa kita boleh bercouple jika ianya ke arah perkahwinan...tetapi bkn perkara itu yg ibgin aku utarakan di sini...apa yg aku ingin berbicara pada ketika ini ialah berkaitan dgn perhubungan pasangan yg berkahwin sebelum dan selepas mendirikan rumah tangga....

pertama sekali aku ingin menyentuh perihal perilaku pasangan sebelum mendirikan rumah tangga...pada kebiasaannya apa yg aku dapat lihat dgn mata kepalaku sendiri ataupun dikaca2 tv,terdapat ramai pasangan yg mudah mesra dgn pasangan masing2...akan tetapi apabila sudah mendirikan rumah tangga, kemesraan itu semakin lama semakin pudar mengikut peredaran masa...mengapa perkara sebegini terjadi????mari kita fikir sejenak mengapa hal2 sebegini boleh berlaku....namun yg demikian bkn semua pasangan yg berkahwin berkelakuan sebegitu rupa...itu aku tdk dapat menyangkalnya....wassalam...

No comments:

Post a Comment