Saturday, April 3, 2010

kuruskan badan....

"aqila...ko ni semakin gemuk ibu tgk"...ayat yg sme akan kau dgr drpd mulut ibu aku..."anak ayah ni makin tembam lah ayah tgk"...ayat yg sme gk yg aku dgr drpd ayah aku..."eh qila....bdn ko ni dh berbabat2...."...ayat yg sme jugak drpd mulut akak aku!!!!! "qila...ko ni dh gemuk eh...." itu ayat abg aku...yg paling best ayat adik aku...ayat yg menaikkan semangat aku(itu tipu...muahahaha)....nk dgr ayat dia???? "kak lang...jom jogging....nanti kuruslah sket bdn kte....."

kadang2 aku rse aku ni gemuk...tp kadang2 tu rsenye takdelah gemuk sgt.....tembam tu yelah kot(poyo je aku ni....huhu~....aku kalo bab2 bersenam ni ada kureng sket....kalo satu dua hari tu leh lah thn lagi tp ble nk msk hari ketiga alamatnya wassalamu lah jwbnya....aku kalo nk kurus satu je jln penyelesaiannya,,,,kurangkan makan....Astaga...kurangkan makan???ssh tu...kalau dh nme pun dok kat umah,,,jwbnya jgn mimpilah nk kurangkan makan...bertambah2 lagi adalah...

kalau dok kat kolej tu lainlah ceritanya...makanan asyik kne selalu cut sbb nk save budget...tp ble dok kat umah nk save budget pebenda....'mentedarah' je koje.....tp nak kte 'mentedarah' sgt tu takdelah...sikit2 je...kalo dh nmenya 'mentedarah' ada sikit2 ke???entahlah...ah lantak ah....kalo dok kolej berat bdn aku akan turun...itu mmg surelah...save budget la katakan...hahahaha

masalahnya sekarang,,,,mcm mne caranya aku nk kurgkan makan nih????aku ni kalau dh dok umah tgn ni tak leh dok diam...ade je benda yg nk dimasak....ble dh msk tak lain tak bkn mulut akan tak berhenti2 mengunyah.....byk tol dugaan dok umah ni....dugaan dgn makanan!!!!!JALAN PENYELESAIAN:ayah aku blikan losyen yusmira tuk membakar lemak2 aku...hahahahahhaa...tp aku harp losyen tu berkesan....malas bersenam punya pasal sapu losyen pun jadilah....azam baru: nak buang sket lemak kat bdn aku nih...kalo tak asyik org pggl aku gemuk lah jwbnya...gemuk sgt ke aku ni????hmmmmmmmmmmmm =(

No comments:

Post a Comment