Friday, December 11, 2009

semalam memang gempak giler r....

Hmm ari ni aku nak kongsi satu cite pasal semalam...satu kisah telah bermula semalam....nak tahu tak semasa aku tengah sedap melangok di hadapan komputer sambil membaca blog2 orang tiba2 hanphone aku berbunyi...cam biasa aku inagt ayah aku call sbb time2 macam 2 siapa lagi yg akan call aku kalau bukan parents aku....jdi tanpa berlengah lagi dengan keterujaannya aku pun angkat...

bila aku tengok je kat skrin bukan ayah aku yg kol tp fatin yg kol....aku pun pelik ah...sejak bila pulak fatin rajin tepon aku malam2 ni???? padahal bilik dia dengan aku hanya sekangkang kera je kalo nak diikutkan....itu dah satu hal...tapi tak pelah, aku ingat fatin mlas nak g bilik aku kot...itu yg dia tepon 2....

bila aku angkat je tepon, aku dah dgr suara fatin yg serius....aku pun berkata dalam hati..."sudah, nie mesti ada benda yg tak kne ni". betul jugak tekaan aku... fatin telah bagi tahu aku yg dia ada jumpa mak guard n pak guard di tingkat bawah...bila aku dengar je fatin cakap cam 2, apa lagi macam lipas kudung aku berlari....bukan berlari sbb lumba lari tp sbb nak bagi tahu kengkawan aku yg lain bahawa mak guard datang buat rondan....

sebenarnya kita org takut mak guard datang bukannya kita org ada bawak jantan balik bilik ke, bawak rokok ke atau apa2 jelah benda2 haram yg lain...kita org cuma sidai baju kat bilik yg tak berpenghui je...yelah klau kte org sidai baju kt ampaian bawah leceh...bila hujan kte org dah tergesa2 g kat bawah semata2 nak kne angkat baju kat jemuran...kalo sidai baju kat bilik kosong kan senang...semuanya selamat..huhu

tanpa belengah lagi aku n ain ketuk bilik kawan2 kte orang...bila dengar je mak guard n pak guard nak naik, apa lagi semua g pecah masuk bilik yg tersidai baju masing2....aku,ain,joaina,mimi n hajar dah macam org gila...semuanya kelam kabut...tangan aku dah terketar2....semua benda jadi serba tak kne....time 2 aku dah tak ingat benda lain...yg aku tahu aku kne ngkat ume baju yg ada kt dalam bilik 2..dengn baju2 fatin sekali aku angkut.....

tapi at last pak guard n mak guard 2 tk naik pun kat level kte org...sakit hati pn ada jugak...tp apa yg penting kalo tetiba je dorg naik, kte org dh bersiap sedia dh....ucapan kepada mak guard, teruskan usaha anda membanteras jenayah ye......kte org memang suka kalo mak guard buat gempak macam ni lagi...amal2kn selalu....sekian assalamualaikum =) weeeehaaaaaa

4 comments:

  1. hakhak..
    kantoi sidai bju kt blek kosong..
    kene report kt mak leha nh...;DD

    ReplyDelete
  2. whoa...report kat mak leha????alamatnya sOk pagi baju kte org sume kne gantung n tayang kat kat kolej malinja...huhu =)

    ReplyDelete
  3. oho...famous kot gantung kat malinja, fatin pun nak...ahaha..

    ok, first of all, tahnks to qila, coz tlg angkatkan kain baju fatin....seriously fatin x terfikir security guards akan check bilik "sidai kain" kita tu...

    qila, taw, pak guard yg dtg mlm tu, itulah pakguard yg saman kita last sem.. rasanya dia ingat muka fatin lagi..

    aha report kat mak leha? larat ke dia nak naik smpai level 4 ni? ahaha....

    ReplyDelete
  4. fuuyooo...larat @ tidak tu kne tanya mak leha r...tetiba dia larat plak r kan...mana tahu..huhu...kalau baju kita kena gantung kat malinja abis r kita menanggung malu smpi abis sem...haha

    ReplyDelete