Thursday, December 3, 2009

banyak dugaan betul sepanjang bulan ni....

hmmmm sebenarnya aku rasa malas la nak update blog coz td aku dah taip apa yang patut utk di publish di blog tapi tetiba je laptop aku ter off....geram giler...punya la penat 2lis panjang lebar tapi tetiba je sumenya hancus.....waaaaaa nak nangis je rasanya....well sepanjang bulan ni aku rasa terlalu banyak sangat dugaan yang mendatang....mula2 uncle yusoff aku kembali ke rahmatullah...pas tu tak lame lps 2 pendrive aku plk hilang kat library di atas kecuaian aku sendiri...bukan satu tp 2 tahu tak....lps pendrive hilang, satu hal pulak smlm....smlm aku memang jadi gila semalaman...mana taknye roomate kesayangan aku iaitu Nuraini Binti Hussien telah mengunci pintu bilik kami semasa aku tangah mandi...bayangkanlah mase 2 aku kat bilik air dan aku tak bawak kunci bilik bersama...yelah nama pun g mandi, malas r aku nak bawak kunci bilik bersama....

Apa yang ajaibnya masa aku mandi 2 entah macam mana tiba2 je aku berkata kat dalam hati 'janganlah ain kunci pintu bilik...aku dah la tak bawak kunci'. ternyata betul jugak tekaan aku...ain telah mengunci pintu bilik...waaaaaa!!!!!!!macam nak tercabut nyawa aku time 2....dahla masa 2 aku nak kne attend klass...ain plak g kunci pintu...n the worst thing is they is no one in taht level...everyone is going attending their classes coz kebanyakan daripada budak di level aku ni banyak yg sme class....tinggal lah aku keseorangan di level 2.....

Well bila kepala dah berserabut, semua yang kita buat serba tak kne....bila aku pegi bilik yg ada penghuni untuk mintak kad2 yg keras dorang kata takde la plk....tension giler mse 2.....last skali aku ketuk blk putri n dia bgi aku matrik kad lme untuk umpil pintu blk aku...tapi aku umpil2 tak boleh...lagi la aku jadi giler....dengan kuasa tuhan aku g blk tempat kte org satu level suka sidai baju...ternyata aku bernasib baik...banyak baju yg disidai kat dalam bilik 2....alhamdulillah...

Dengan tanpa berlengah aku mengambil baju t-shirt joaina n seluar track joaina....time 2 aku memang terdesak giler...tudung plak aku main kebas je tah sape punye n aku main pakai je....time 2 dah tak ingat dah nak cun2...lantak ah cun atau tak...apa yg penting aku dapat bukak bilik aku....kalo ada telifon leh la jugak aku kOl ain...bukan kata telifon, nombor telifon ain pun mne aku igt....

Tanpa berlengah lagi aku terus berlari pecut 100 meter ke pejabat kolej untuk mintak kunci pendua....nasib baik la time 2 pejabat kolej bukak...kalo dorang break makan tengah hari mahu mati kejung aku kat situ....at last dapat jugak aku bukak pintu bilik aku....nasib baikla ada baju joaina sbg penyelamat...kalo tidak mau aku berkemban g pejabat kolej...karang tak pasal2 orang ingat perempuan giler berkemban baru keluar drpd hospital mental berlari g pejabat kolej masria....lastly aku pun lambat setengah jam pegi klas...moral of the story are = bawak kunci bilik ke mana aje kita pegi...n ucapan kepada ain, lain kali buat la lagi nye....memang time 2 ko hanya akan jumpa mayat aku yang dah kejung kat dpn pintu blk la ain....aku teramatlah bersyukur sbb Allah gerakkan hati aku untuk bukak bilik yg tersidai baju joaina n d geng....syukur sangat....k la sekian saja untuk kali ni...k bubuy, assalamualaikum =) weeeehaaaa

2 comments:

  1. huhu....u r the first person i told about this...i feel so sad at tat moment....well sume 2 akan membuatkan aku lebih berhati2 selepas ini...

    ReplyDelete